Autograph artikelsite

Hoe maak je een echte connectie met jouw klant?

De klant is koning, toch? Vaak geven klanten dit ook aan als ze ontevreden zijn. Eigenlijk weet je dan al dat je de verkeerde klanten te pakken hebt of simpelweg je werk niet goed hebt gedaan. Voor deze klanten draait het leven dan alleen maar om nemen en niet om geven. De klanten die je wel in jouw portfolio wilt hebben moet je koesteren. Dit doe je door een echte connectie met ze aan te gaan en ze goed te behandelen. Hoe pak je dit nu op?

Persoonlijke aandacht

Hoe fijn vind je het om zelf persoonlijke aandacht te krijgen van je baas, collega of vrienden? Heel prettig natuurlijk. Dat vind jouw klant natuurlijk ook fijn omdat hij zich gewaardeerd voelt als klant. En dat wil je nou net. Buiten dat kan je natuurlijk door middel van één belletje de angel uit een vervelende situatie halen als dat nodig is. Per mail of WhatsApp reageren is niet altijd de juiste oplossing. Via deze kanalen komt de boodschap niet goed over of soms helemaal verkeerd doordat ze het verkeerd inschatten. Daarom is het handig om een keer per week eventjes te bellen om te vragen hoe het gaat.

Neem ze eens mee

Hoe kan je nu echt een goede band opbouwen? Neem ze eens mee naar bijvoorbeeld een leuke voetbalwedstrijd. Hierdoor ga je geheel ongedwongen met ze op stap en kan je toch enorm veel informatie lospeuteren. Je leert de klant beter kennen maar ook zijn bedrijf en de situatie waar hij soms in zit.

Maak het nog persoonlijker

Heb jij wel eens een videoboodschap van iemand gehad “Hé Mark, hoe gaat het?”. Je aandacht trekt zich naar de video toe en je voelt je direct gewaardeerd. Daarom starten ook steeds meer ondernemers met zakelijk vloggen. De connectie die je met jouw (potentiele) klant is bijna niet te evenaren! De vraag naar zakelijk vloggen is gigantisch toegenomen omdat steeds meer marketeers er ook echt in geloven. Je kan deze vlogs gebruiken voor commerciële of informatieve boodschappen.

Je zou ook graag

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.