Autograph

Autograph artikelsite

Google shopping

2 min read

Je zoekt vast wel een product waarin je geïnteresseerd bent en zelfs wilt kopen of de prijs ervan wilt bekijken. Meestal gebruik je dan de zoekmachine Google en typ je simpelweg datgene wat je wilt zoeken in het zoekbalk van Google. Je kan dan bovenin ‘Shopping’ selecteren en dit zal je dus direct leiden naar een lijst van waar jij je product zou kunnen halen. Dit wordt Google Shopping genoemd, een online dienst van Google. In dit artikel wordt toegelicht waarom je van Google Shopping gebruik zou willen maken en wat eventuele nadelen zijn van de online dienst van Google.

Voordelen

Wanneer je gebruik maakt van Google Shopping krijg je een lijst te zien van linkjes waar je je product zou kunnen kopen, zoals eerder uitgelegd. Je ziet ook meteen de afbeeldingen van de webpagina waar je naar toe geleid zou worden om van te voren te kunnen beoordelen of dat inderdaad is waar je naar zocht. Wat Google Shopping zo handig maakt is dat het je een handige overview geeft van niet alleen waar je het kan halen, maar ook hoe duur ze zijn. Zo kun je dus snel een keuze maken over waar je jouw product zou willen halen.

Nadelen

We hebben het vooral gehad over het gebruik van Google Shopping als consument, voor een consument zijn er niet echt nadelen die iemand kan weerhouden om geen gebruik te maken van de online dienst van Google. Een nadeel is wel dat de bod niet meer veranderd kan worden, meestal is dit niet een groot probleem maar het kan voor sommige als een nadeel worden ervaren. Er zijn meer nadelen voor bedrijven dan voor consumenten. Als je als bedrijf gebruik maakt van Google Shopping ben je afhankelijk van de planningen van Google zelf en kan je dus niet je advertentie online zetten en behouden wanneer jij wilt.