Autograph artikelsite

Gezonde junk food maaltijden!

We hebben allemaal weleens van die dagen dat we smachten naar junk food. De een houdt zich aan een dieet en de ander probeert een zo gezond mogelijk leefstijl aan te houden. Dit is niet altijd makkelijk en er is verleiding overal om je heen. Vooral in deze tijd waar we in quarantaine veel meer thuis zitten dan normaal kan het nog weleens lastig zijn. Hieronder delen we een aantal tips hoe je gezonde junk food maaltijden kan voorbereiden.

Ovenmaaltijden

Gooi je frituur weg! Tegenwoordig heb je super veel alternatieve apparaten, denk aan een airfryer, die een stuk gezonder zijn. Gelukkig kun je ook veel maaltijden voorbereiden in je oven en hoef je hierbij nauwelijks olie te gebruiken. Denk hierbij aan zoete aardappel friet of een gezonde, huisgemaakte kapsalon. Wil je zo min mogelijk vetten en koolhydraten eten? Kies voor koolhydraatarme friet. Je kunt dit perfect combineren met een gezonde burger en een lekker sausje.

Burgers

Je hebt burgers in alle soorten en maten. Thuis kun je goed experimenteren met het maken van een gezondere burger. Je kunt zelf de broodjes maken of bruine broodjes gebruiken. Je kunt de cheddar weglaten en vervangen voor meer groente. Het vlees kun je bakken met veel minder vet en de sausjes kun je zelf maken of je kunt kiezen voor vetarme sauzen.

Pizza

Houd je liever van pizza’s? tegenwoordig kun je kant en klare pizzabodems in de supermarkten kopen. Je kunt kiezen voor een deegbodem, maar ook van een bloemkool of broccoli bodem. Hier zitten veel groenten in en je kunt de topping zelf bepalen. Maak je liever het deeg zelf? Ook daarvoor heb je verschillende pakken voor. Met eigen pizza’s maken gebruik je ook minder vet en bepaal je zelf de hoeveelheid ingrediënten op je pizza. Zo hoef je niet super veel kaas te gebruiken, maar bijvoorbeeld meer champignons of tomaten.

Je zou ook graag

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.