Autograph artikelsite

Wat is leadgeneratie?

Leadgeneratie beschrijft het marketingproces van het stimuleren en aantrekken van interesse in een product of dienst met als doel de verkooppijplijn te ontwikkelen.

Leadgeneratie maakt vaak gebruik van digitale kanalen en ondergaat de afgelopen jaren substantiële veranderingen door de opkomst van nieuwe online en sociale technieken. Met name de overvloed aan informatie die direct online beschikbaar is, heeft geleid tot de opkomst van de ‘zelfgestuurde koper’ en de opkomst van nieuwe technieken om potentiële leads te ontwikkelen en te kwalificeren voordat ze aan de verkoop worden doorgegeven.

Waarom is leadgeneratie zo belangrijk?


Het koopproces is veranderd en marketeers moeten nieuwe manieren vinden om kopers te bereiken en door het lawaai gehoord te worden. In plaats van klanten te vinden met massale advertenties en e-mailontploffingen, moeten marketeers zich nu concentreren op het gevonden worden en leren om continue relaties met kopers op te bouwen.

Helemaal voor markten waarin het heel moeilijk is om aan leads te komen is leadgeneratie extra belangrijk. De maritieme sector waarin veel bedrijven actief zijn is bijvoorbeeld zo’n sector waar het heel moeilijk is om aan leads te komen. Gelukkig zijn er hiervoor partijen die jou hiermee kunnen helpen. Een van die partijen is Kelson.

Wat doet die partij precies?


Kelson is dus zoals gezegd gespecialiseerd in het ontwikkelen of optimaliseren van een marketingstrategie waardoor jij als actief bedrijf in de maritieme sector aan leads gaat komen. Er wordt heel breed gekeken en er wordt zowel een offline als online strategie bedacht. Zo wordt heel jou marketingfunnel geoptimaliseerd om zo snel mogelijk aan leads te komen waardoor je goede omzetten gaat draaien.

Je zou ook graag

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.